برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
  • به وب سایت ما خوش آمدید
  • تماس با ما:02633403409 - 09128665220
    دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲

    دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲

    دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 2
    دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲

    دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲

    دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲: سرعت سنحهای راداری بر دو نوع هستند تک هدف 

    وچند هدف: رادارتک هدف (single target radar) اصول کار این سیستمها برمبنای پدیده

    داپلر میباشد. موجی رادیویی از دستگاه خارج شده، به اجسام برخورد کرده و با مقداری

    تغییر (وابسته به سرعت جسم) به دستگاه بازمی گردد. با محاسبه مدت زمان رفت و

    برگشت موج و مقدار تغییر فرکانس آن فاصله و سرعت جسم قابل محاسبه است. این

    سیستمها دارای مشکلات زیادی بودند که باعث کم شدن ارزش دادهای آنها در بحث ثبت

    تخلف شد. (در کارهای آماری هنوز استفادهی بسیاری دارد) ایرادات سیستم راداری به

    اختصار:

    ۱- محل و زاویه آنتن

    بدلیل انکه معیاری دقیق برای محدوده ی تحت نظر رادار وجود ندارد و رادار نیز تفکیک

    زاویه ای ندارد در صورت وجود چندشئی روبروی آنتن رادار نمیتوان مطمئن بود که سرعت

    داده شده توسط رادار مربوط به کدام شئی است.

    ۲- دید عبوری

    حتی زمانی که محل نصب و زاویه ی راداربسیار دقیق تنظیم شده است بدلیل انکه امواج

    رادیویی تا حدی از اشیاءعبور میکنند، ممکن است بازتاب قویتری با شی پشتی ایجاد شود

    تا با شیء جلویی، پس بجای سرعت جسم نزدیکتر، سرعت جسم پشتی نشان داده

    میشود.

    ۳- تداخل اشیاء

    در صورتی که رادار بر روی جسم متحرکی نصب شده باشد، سرعت محاسبه شده توسط

    رادار نسبی بوده، تغییر سرعت ناگهانی شیء حامل رادار در سرعت محاسبه شده توسط رادار

    تاثیر ناگهانی گذاشته خطای خروجی رادار را بالا میبرد و آن را غیر قابل استناد میکند.

    ۴- خطای کسینوس

    مانندخطای سرعت سنج لیزری،کسینوس زاویه ای ما بین جهت حرکت شیءوجهت موج

    رادار درسرعت واقعی ضرب شده، سرعتی کمتر از سرعت واقعی داده میشود.

    سرعت سنج لوپی

    سرعت سنج لوپی: جهت نصب این سامانه ها، در ابتدا پوشش کف اتوبان برداشته

    میشود و سپس حسگرهای مغناطیسی نصب میگردند. خروجی این حسگرهای به سیستم

    هایی که شامل دوربین و کنترلر میباشد اتصال می یابد. از جمله مشکلات این سامانه ها

    عدم تشخیص سرعت های بالا، هزینه برداشتن پوشش اتوبان، تعمیر و نگهداری دشوار

    حسگر و مشکلات جابجایی می باشد. بنابراین امروزه جز در مواردخاص همچون کنترل

    چراغهای راهنمایی و پارکینگها کاربرد دیگری ندارند ایراد دیگر این سیستمها الزام به

    نداشتن تغییرات حرکت خودروها در طول خط میباشد که متاسفانه در ایران به دلیل غیر

    استاندارد و قرار نداشتن خودروها در بین خطوط (بخصوص در ترافیکها) استغاده از این

    سیستمها دچار خطای بالا میشوند.

    دوربین ثبت سرعت لحظه ای

    سیستم سرعت سنج ویدئویی، سرعت سنجهای ویدئویی به ۲ گروه نور مرئی و نور نامرئی

    تقسیم میشوند. اصول کار این سیستمها بر مبنای عکس برداری متوالی میباشد که هر

    گروه مشکلات خاص تکنولوژیکی خود را دارا میباشند. به عنوان مثال اندازه گیری دقیق

    سرعت بوسیله نور مرئی در صبحگاه و شامگاه که در آن گروهی از وسایل نقلیه با چراغ

    روشن و گروه دیگر با چراغ خاموش در حال تردد میباشند، همراه با خطا میباشد همچنین

    وجود مه و عوامل نامساعد جوی نیز بر دقت این سامانه ها تاثیر فراوان دارد. علاوه بر موارد

    یاد شده در این سیستمها ابتدا میبایست ازتمامی خودروها تصویر برداری شده و سپس

    سیستم قادر به تشخیص سرعت خواهد بود.

    پابان قسمت دوم

     

    تشخیص ورود غیر مجاز در دوربینهای مدار بسته

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    در خواست مشاوره

    این مکان مجهز به دوربین می باشد

    فروش، نصب و تعمیر دوربین مدار بسته

    شماره کرج: 33403409 026

    شماره تهران: 66478340 021

    همراه: 8665220 0912

    مطالب تصادفی

    بالا