دوربین مدار بسته

فروش دوربین مدار بسته

فروش دوربین مدار بسته
فروش دوربین مدار بسته

اوج شکوفایی بازار دوربین مدار بسته در ایران بین سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ بود

بیشتر فعالان این بازار معتقدند که این بازار دوران اوج خود را پشت سر گذاشته.

واقعیت این است که حجم فروش تجهیزات مدار بسته در ایران در سالهای اخیر

هم عدد نسبتا بزرگیست،شرکتهای بزرگ هنوز هم فروش ماهیانه میلیاردی

از محصولات مدار بسته دارند و چرخه پولی بزرگی در این بازار وجود دارد البته

این فروش دیگر رشدی ندارد.مقدار فروش محصولات مدار بسته چندین سال

است که به رقم ثابتی رسیده واین سهم فروش بین برندها،فروشندگان و

شرکتهای مختلف جابجا میشود.در دوران رشد بازار دوربین مدار بسته،تصورات

زیادی در مورد پر سود بودن این بازار بوجود امد که البته تا حدی هم واقعیت

داشت بسیاری از فعالان امروز بازار دوربین مدار بسته افرادی هستند که

در آن روزها با تصور سود بالا وارد این بازار شدند اما مشکل اینجاست که با

توقف رشد فروش محصولات مدار بسته هنوز هم افراد جدید وارد این بازار

میشوند،در نتیجه سهم ثابتی از بازار باید بین افراد بیشتری تقسیم شود.

در سالهای اخیر بازار سیستمهای مدار بسته بسمت فروش برندهای معتبر

بجای محصولات متفرقه رفته است.طبیعتا برندها قیمت مشخصی در بازار

دارند و دسترسی به قیمت انها هم برای مشتریان ساده تر است،در نتیجه

میزان سود دهی ناشی از فروش محصولات مدار بسته در طول زمان کاهش

میابد.البته جایگزین شدن برندها بجای اجناس متفرقه تا حدی اعتماد

مشتریان رابه بازار دوربین مدار بسته را افزایش داده ئاین روند از افت شدید

خرید محصولات مدار بسته جلوگیری کرده است.

با افزایش رقابت در بازار دوربین مدار بسته به علتهای مختلف فعالین این

بازار مجبورند برای فروش محصولات خود تلاش بیشتری کنند در این بین هر یک

از شرکتها روش خاصی برای جذب بیشتر مشتری استفاده میکنند اما

روشی که همه اتفاق نظر دارند کاهش قبمت محصولات برای جذب مشتری

است البته رقابت در قیمت مثل یک شمشیر دو لبه عمل میکند. با ارزانتر

فروختن محصولات سود ناشی از فروش هم کاهش می یابد پس فروشنده

مجبور به فروش حجم بیشتری از محصولات برای بدست اوردن سود قبلی

است. در این بین شاید تصور شود مشتری تنها برنده است اما با کاهش

سود شرکتها و فروشندگان مختلف به فکر گرفتن سود بیشتر از روشهای

دیگر مثل کاهش کیفیت تجهیزات جانبی،دریافت هزینهای بی دلیل و…

می افتند که در نهایت به ضرر مشتری تمام میشود و اعتماد در بازار را

از بین می برد.تجارب قبلی در بازارها مثل بازار کامپیوتر نشان داده با

گذشت زمان و کاهش روند ورود به بازار باز خواهد گشت اما شاید

هرگز بازار دوربین مدار بسته به سود دهی سالهای اوج نرسد.

قیمت دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *